Khairy Jamuludin Pengerusi Pasar

>> Sabtu, 17 Mei 2008


Yang Hangat di Parlimen.

Dewan rakyat menjadi kecoh bila Senator Dato' AmirSham (BN) menjawab soalan Khairy Jamaludin berkaitan dengan DEB. Pembangkang kurang berpuas hati dengan jawapan yang diberi. Pembangkang mendakwa jawapan yang di beri hanya mengikut teks yang telah di siapkan.

Khairy bangkit cuba mencelah tetapi Yang Di Pertua memintanya duduk. Ahli parlimen Kalabakan (BN) bangun lalu mengatakan bahawa dewan rakyat tak ubah seperti sebuah pasar.

YB Azmin Ali (PKR) sebelum memulakan hujah sempat mengelarkan Khairy Jamuludin sebagai 'Pengerusi Pasar'. Dewan gamat seketika mendengar kata-kata Azmin. Khairy cuba bangun dan meminta agar Azmin menarik balik kata-katanya. Yang Di pertua menenangkan keadaan.

YB Saifudin Nasution (PKR) di sidang akhbarnya membangkitkan kes di mana seorang pelatih komando telah di dera oleh jurulatihnya. Sebagai bukti, Saifuddin menunjukkan klip video selama dua minit di mana pelatih tersebut telah dipijak di bahagian kepalanya. Kepala adalah maruah kita, bukan tempat untuk di pijak², ujar Saifudin.

Saifuddin ingin tahu samada kes ini sampai ke pengatahuan Menteri Pertahanan. Beliau mengesa agar siasatan perlu di adakan terhadap kes ini.

Di sidang akhbar yang lain, YB Azmin (PKR) menafikan ada sogokan yang cuba di berikan kepada ahli parlimen BN untuk menyertai Pakatan Rakyat seperti dakwaan pimpinan BN.

Menurut Azmin itu hanya rekaan BN semata-mata. Azmin berkata, hanya mereka yang mengamalkan rasuah beranggapan begitu.

Bila di tanya wartawan, bilakah Pakatan Rakyat akan mengambli alih pemerintahan?. Azmin menjawab, selewat-lewatnya 16 September 2008.

Di sidang sebelah petang kekecohan berlaku lagi di antara ahli² parlimen BN dan pembangkang. Pertikaman lidah berlaku di antara Gobalakhrisnan (PKR) dan Dato' Tajuddin Abd Rahman (BN).

Untuk meredakan keadaan, Yang Di pertua menangguhkan sidang. Sidang Dewan akan di sambung semula pada jam 10.00 pagi hari Isnin.

Artikel berkaitan di sini.

Ada lagi manusia seperti ini. Sungguh tak berperikemanusian.



Sila ke blog Kassim Selamat untuk mengikuti sedang tersebut pada hari Selasa.

1 ulasan:

Tanpa Nama 22 Mei 2008 pada 2:49 PTG  

hai...me teddybearmira tu....cane nak tengok video dewan rakyat tu...tak le pun

Photobucket

  © Blogger template Artsy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP