Senyum Kambing~ Umno Gajah Sarkas

>> Isnin, 12 Mei 2008


Yang hangat di Dewan Rakyat.

Pokok Sena(PAS)
- YB Mahfuz Omar mengibaratkan Umno sebagai 'Gajah Sarkas' yang menurut saja perintah tuannya tanpa membantah. Jika tuannya suruh duduk, gajah sarkas akan duduk. Begitu juga jika suruh berdiri, gajah sarkas akan berdiri. Jika di suruh membuat lapuran polis, gajah sarkas ini akan beramai-ramai ke balai polis membuat lapuran sarkas.

Ini merujuk kepada ahli² Umno yang membuat lapuran polis terhadap isu Karpal Singh apabila di arah oleh ketuanya.

Kalabakan (BN) - Ahli parlimen Kalabakan (BN) ini meluahkan rasa tidak puas hati rakyat negeri Sabah terhadap kerajaan pusat. Beliau mendakwa tsunami politik mungkin terjadi di PRU akan datang sekiranya suara rakyat Sabah tidak diambil kira oleh kerajaan pusat.

Ledang (BN) - Ahli parlimen Ledang mendakwa parti DAP meruntuhkan gerai orang melayu. Bila di cabar oleh Lim Kit Siang untuk memberikan bukti perbuatan itu. Beliau tidak dapat berbuat demikian. Beliau ditegur oleh Yang Di Pertua agar memberi beri fakta sebelum berhujah sesuatu isu.

Padang Serai (PKR) - YB Gobalakrishnan mempersoakan ucapan ahli parlimen Ledang bila ahli parlimen tersebut mengatakan pembangkang tidak beriman kerana tidak menghargai jasa kerajaan. Secara spontan Gobala bercakap bahasa tamil bagi menunjukkan rasa tidak puas hati terhadap ahli parlimen Ledang.

Ahli² parlimen Pas turut bangun mempertikaikan kenyataan ahli parlimen Ledang ini. Yang Di Pertua menegur ahli parlimen Ledang agar jangan membuat fatwa di Dewan Rakyat.

Rembau (BN) - YB Khairy Jamaluddin mengambil peluang menghentam Pakatan Rakyat. Sepanjang berhujah beliau tidak memberi laluan kepada ahli parlimen pembangkang untuk menjawab hujahnya. Pelik betul? Mungkin beliau gentar dengan kelantangan suara pembangkang yang akan menjawab semula isu yang di perkatakan oleh beliau.

Beliau mencipta singkatan nama 'Projek Khinzir Raksasa' merujuk kepada PKR . Sindiran beliau di balas oleh YB Mahfoz Omar dengan mengatakan BN projek 'Babi Negara'.

Selanjutnya di sini.

0 ulasan:

Photobucket

  © Blogger template Artsy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP