Bulan Oh Bulan

>> Rabu, 3 September 2008

Iskk...banyaknya anak bulan!

Selamat menjalani ibadah puasa dari tuan blog. Semoga Ibadah puasa kita tahun ini lebih baik dan lebih sempurna dari tahun² sebelumnya.

Mohon maaf dari tuan blog jika ada terkasar bahasa terguris rasa sepanjang berblog.


***************
Umat Islam di Malaysia akan mula berpuasa esok iaitu 1 September.

Pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja dalam satu kenyataan hari ini berkata bagi menyempurnakan titah perintah Yang di-Pertuan Agong dan selepas diperkenan oleh Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja, tarikh permulaan puasa bagi negeri-negeri seluruh Malaysia ditetapkan pada hari Isnin, 1 Sept 2008.

Read more...

Merdekakan Pilihanraya Dari Pengundi Hantu

>> Selasa, 2 September 2008

Selamat Hari Kemerdekaan

~Kibaran Kebanggaanku~

Sekadar nak berkongsi menonton. Tiga buah bas yang di dakwa membawa pengundi hantu yang ditahan di Permatang Pauh. Saksikan aksi marah YB Gobalakhrisnan. Dengarkan apa yang diperkatakan oleh beliau. Tidak ramai orang nyang seberani beliau menyuarakan kebenaran. Akhirnya beliau ditahan. (sila off kan lagu blog untuk mendengar)




Gambar koleksi peribadiku yang kurakamkan di tahun 2000 di sekitar kawasan mahkamah Seksyen Kuala Lumpur. Jika tak silap Gobala di tahan kerana memprotes ketika hari pendengaran kes OKT (orang kena tahan) yang mengadakan perhimpunan haram. Ada beberapa gambar aksi beliau yang sedang di masukkan ke dalam 'Black Maria' yang sempat kurakamkan.

Pertama kali aku mengenali Gobala atau nama panggilannya Gobi ketika sama² berdemontrasi di luar kawasan masjid Kg. Baru di sekitar tahun 1999.

Slogan yang sering dilaungkan oleh Gobala "Hancur! hancur! hancur! BN!, Hancur! hancur! hancur! Umno". Slogan yang di ilhamkan oleh sdr Sanusi Abdullah bekas ketua Bahagian Bukit Bintang parti Keadilan.

Sekadar Nostalgiaku di era reformasi sempena hari kemerdekaan.

Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Read more...
Photobucket

  © Blogger template Artsy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP