Sumpah Saiful

>> Jumaat, 22 Ogos 2008

Saifol sudah pun bersumpah. Untuk bersangka baik dan tidak menjadi bahan tohmahan oleh orang yang tidak senang dengan Dato' Seri Anwar Ibrahim, adalah lebih elok jika Dato' Seri Anwar pun turut berbuat demikian.

Di harap tiada mereka² yang cuba menjadikan sumpah ini sebagai bahan kempen untuk pilihanraya kecil yang bakal di adakan pada 26 Ogos nanti.

Jika dilihat di kaca TV, selain TV3 ada pula satu krew produksi sedang menguruskan rakaman upacara sumpah ini. Jangan pula selepas ini ada pulak CD² rakaman itu di edarkan berleluasa di Permatang Pauh. Itulah taktik kotor yang dilakukan oleh musuh² DSAI semasa pilihanraya tahun 1999.

Ingatan buat TV3 mahu pun RTM, jangan pula nanti asyik di ulang tayang sumpah si Saiful ini di kaca TV. Rakyat bukan suka! Menyampah lagi ada!

Perasan tak semasa si Saiful bersumpah! Dia tersalah sebut tarikh dia di liwat. Tarikh dia di liwat 26/6/08 tetapi tersilap sebut 26/8/08. Boleh tersasul pulak ya! Tarikh 26/8 tu ialah tarikh pilihanraya kecil P44 En. Saiful Ooi! Muda² lagi dah jadi pelupa.

Bukan perkara mudah untuk bersumpah ni walaupun dengan membaca teks. Gugup dan cemas di buatnya jika tidak hati² dan dengan suci hati.

Kebenarannya hanya Allah sahaja yang maha mengatahuinya.

Di bawah ini petikan sesi soal jawab Saiful bersama wartawan yang dipetik dari Malaysiakini. Cuba baca dan fahamkan perenggan yang di hitamkan itu.

Wartawan: Kalau Anwar melakukan sumpah, apa pandangan kamu?

Mohd Saiful: Ok tidak apa. Saya telah melakukan tanggungjawab saya. Saya sudah lakukannya. Jikalau beliau hendak lakukan, terpulang kepada beliau sebab ia bukan tentukan sama ada salah atau tidak. Kita tengok di mahkamah nanti.

Apakah maksud Saiful " ia bukan tentukan samada salah atau tidak". Adakah Saiful bermaksud dengan bersumpah tidak semestinya betul atau tidak sumpah yang dilafazkan itu. Hanya Saiful saja yang ada jawapannya.

Tuan blog nak masuk tidur dah!. Harap² bermimpi pergi ke Permatang Pauh. Jumpa di sana ya!!


Read more...

Jejak Kasih

>> Selasa, 12 Ogos 2008

Terjumpa gambar ini di Mstar Online hari ini. Gambar Dato' Seri Anwar Ibrahim di mahkamah semalam.

Gambar di belakang DSAI, yang di bulatkan itu adalah rakan lamaku bekas Ketua Pemuda parti Keadilan Bahagian Bukit Bintang Sdr. Khairul Anuar. Kami sama² di dalam parti Keadilan Bahagian Bukit Bintang tahun 1999/2000 dan sama² ber reformasi dahulu.

Kami terputus hubungan selepas aku jatuh sakit. Kepada sesiapa yang mengenalinya, harap khabarkan kepadanya tentang diriku dan blog ini. Teringin bertemu dengannya. Terima kasih.

Lagi gambar² DSAI di mahkamah di sini.

Read more...

Permatang Pauh Dekat Di Hati

>> Khamis, 7 Ogos 2008



Umno membuat tawaran kepada Mufti Perlis untuk bertanding menentang Dato' Seri Anwar Ibrahim di Permatang Pauh.

Tawaran tersebut di tolak oleh S.S Dr. Mohd Asri.

Kata MSO :

"Kalau beliau terjun ke dalam kancah politik kedudukannya tidak dipandang semulia seperti hari ini lagi. Bila menjejak kaki ke kancah politik beliau tidak dapat elakkan diri daripada condong kepada parti yang dianggotainya. Beliau juga tidak akan dilihat bebas untuk berkata-kata berdasarkan kebenaran lagi."

"Cuba kalau beliau menyertai Umno beliau tidak akan ‘boleh’ berbuat begitu lagi. Beliau hanya kena mendiamkan diri saja. Banyak ulama dan ustaz dalam Umno tahu hukum apa yang dilakukan Abdullah dan perdana menteri sebelum ini tetapi seorang pun tidak berani menegurnya. Mereka sanggup bergulamang dalam dosa secara bersama."

Baca seterusnya di sini.

Teguran Mufti Perlis kepada PM tentang upacara di Tugu Negara di sini.

Read more...

Dari Permatang Pauh Ke Putrajaya

>> Jumaat, 1 Ogos 2008

Photobucket
Photobucket

Read more...

  © Blogger template Artsy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP