Akhirnya BN Terkubur Di Kaki Bukit

>> Selasa, 7 April 2009

Pakatan Rakyat menang di Parlimen Bukit Gantang dan Dun Bukit Selambau. Tewas di Batang Ai. Kemenangan bergaya di dua buah bukit ini memberi isyarat kepada Umno dan Barisan Nasional bahawa rakyat menolak cara pemerintahan yang di amalkan oleh kerajaan Barisan Nasional.

Ini adalah kemenangan ke empat berturut-turut Pakatan Rakyat setelah mentalkinkan Barisan Nasional di dua pilihanraya kecil di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu.

Lebih manis, kemenangan Dato' Seri Nizar di Bukit Gantang menolak dakwaan dan tohmahan yang di lemparkan oleh Umno bahawa kerajaan di bawah pimpinan Nizar sebelum ini adalah kerajaan boneka yang hanya mengikut telunjuk DAP.

Rakyat telah diberi pilihan sekali lagi untuk mengundi dan menghakimi kepimpinan Nizar. Ternyata, tohmahan dan dakwaan Umno sebelum ini meleset sekali.

Rakyat di Bukit Gantang khususnya rakyat di negeri Perak masih mahukan pemerintahan di bawah kepimpinan Pakatan Rakyat yang di ketuai oleh Dato' Seri Nizar Jamaluddin.

Kembalikan kuasa ke tangan rakyat!

Tribute lagu 'Satu Hati' yang sedang berkumandang di blog ini untuk semua mereka² yang telah berkerja keras mempastikan kemenangan calon² Pakatan Rakyat.

Akhbar versi Ks

0 ulasan:

Photobucket

  © Blogger template Artsy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP