Mercedez vs Perdana V6

>> Selasa, 22 Julai 2008


Kerajaan Barisan Nasional Terengganu membeli kereta Mercedez sebanyak 14 buah yang bernilai RM 3.4 juta untuk kegunaan exco dan pegawai kanannnya.

Menurut Menteri Besarnya, pembelian kereta mewah tersebut mengantikan kereta Nasional Perdana V6 demi untuk menjimatkan kos perbelanjaan tahunan. Pembelian kereta tersebut tidak menggunakan wang royalti minyak tetapi mengunakan peruntukkan yang sedia ada.

MB berkata, keputusan pembelian kenderaan tersebut dibuat berikutan kos penyelenggaraan Proton Perdana V6 Executive yang digunakan oleh Exco dan pegawai kanan kerajaan negeri sebelum ini terlalu tinggi mencecah sehingga RM 50 ribu.

***********
Ks - Rakyat di saran agar berjimat cermat dan mengubah gaya hidup dengan kos kenaikkan minyak. Lain pula dengan pemimpin BN, mereka mengubah gaya hidup dan selera dengan bertukar dari kereta Nasional ke kereta Mewah. Inilah yang dikatakan 'Kepimpinan Melalui Tauladan' ala Barisan Nasional.

Perbelanjaan untuk membeli kereta mewah tersebut bukan dari wang royalti minyak! Itu kata menteri besarnya. Habis jika bukan wang royalti minyak, wang siapa? Wang Umno? Wang menteri besar? Yang pasti wang rakyat yang digunakan untuk bermewah-mewahan. Rakyat berhak untuk bersuara!

Dari segi logiknya, bila besar cc kereta maka besar penggunaan minyaknya dan bertambahlah perbelanjaan penyelengaraannya. Tapi menurut Datuk Ahmad Said, pembelian kereta mewah ini akan menjimatkan kos perbelanjaan kerajaan negeri. Lawak sungguh! Nabil, Raja Lawak Astro kata...'Lu Fikirlah Sendiri!'

Sekiranya perkara sedemikian dilakukan oleh kerajaan Pakatan Rakyat sudah pasti suara² sumbang akan kedengaran dari mulut² pemimipin BN. Dalam isu ini, kemana menghilangnya suara² mereka? Menikus....'Angguk² Geleng²'

Ks...suka dengar slogan era zaman reformasi "Yang Kaya Bertambah Kaya! Yang Miskin Papa Kedana!"

G
ambar Mercedez cilok dari No2umno di sini. hehehe.

0 ulasan:

  © Blogger template Artsy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP